Hogyan növelik a napi kutyasétáltatások a jólétet és a boldogságot

How Daily Dog Walks Boost Your Well-Being and Happiness – P.L.A.Y.

Az APPA szerint csak azUSA-banbecslések szerint 65,1 millió házikutya van, és rengeteg olyan gazdi, aki nem tudna élni szőrös legjobb barátja nélkül. Sokan közülük egész életükben kutyatulajdonosok voltak, de nem mindenkinek volt lehetősége kutyákkal a házban felnőni, és nem mindenki újdonsült kutyatartó.

Az ország minden tájáról, az élet minden területéről és minden elképzelhető háttérrel rendelkező embernek van kutyája, és van egy dolog, ami mindannyiukat összeköti: kutyát sétáltatni nagyjából a legjobb dolog a világon. Vannak, akik ezt mindig is tudták, és örömmel sétáltatják kutyusukat naponta, mások viszont csak nemrég jöttek rá erre a felismerésre, miután egy elég jelentős globális esemény mindannyiunkat zárt ajtók mögött tartott.

A pandémiás hatás

A világjárvány idején, amikor a házainkba és a környékünkre voltunk bezárva, mindannyian elkezdtünk minél több időt a szabadban tölteni. Az emberek hirtelen rájöttek, hogy túl sok időt töltöttek a munkahelyükön, a számítógépek és a televízió képernyőit bámulva. Kezdtünk ráébredni valamire, amit a régi kutyatulajdonosok már régóta tudtak: a kutyával való séta a természetben remekül érzi magát.

Most, a járvány utáni világban az emberek visszatértek a normális élethez, és az anyatermészettel töltött idő már csak távoli emlék. Visszatértünk a munka világának fáradalmaihoz, és elfelejtettük, hogy a természet milyen jótékony hatással van az általános közérzetünkre.

Nem szabad elfelejtenünk, hogy a kutyáink mellett a saját testi és lelki jólétünkre is ügyeljünk, ezért nézzük meg, miért is olyan átkozottul csodálatosak a kutyasétáltatások, és hogy milyen meglepő módon tudnak jótékonyan hatni ránk.

Funkcionális és rekreációs séták

Kétféle kutyasétáltatás létezik, és bár mindkettő jobb, mint a semmi, az egyik jobb, mint a másik.

Funkcionális séták

A funkcionális séták nagyjából olyanok, mint ahogy a neve is sugallja. Megfelelnek egy célnak, kipipálnak egy dobozt, és biztosítják, hogy a kutya a szabadban végezze el aminimálisan szükséges testmozgást. Ezek a séták jellemzően elég rövidek, sűrűn be vannak szorítva egy zsúfolt napirendbe, és nem sok időt hagynak arra, hogy Ön vagy a kutya bármi különöset csináljon.

A parkba csöppenés, az utcán való bolyongás, vagy a szokásos kör megtétele csak azért, hogy a kutya elvégezze a dolgát, és remélhetőleg eléggé ösztönözve legyen ahhoz, hogy ne tegyen tönkre egy cipőt, amikor Ön legközelebb a munkahelyén lesz. Bár a funkcionális séták néha szükségszerűek, nem szabad, hogy ezek váljanak a normává Ön és kutyája számára.

Szabadidős séták

Ezzel szemben a rekreációs séta egy hosszabb, felfedező jellegű séta, amely hatalmas előnyökkel jár a gazdi és a kutya számára. Jellemzően szép helyeken, strandokon vagy nagyobb parkokban tartják őket, és az emberek gyakran hajlamosabbak távolabbra utazni a lakóhelyüktől.

A kutya számára nyilvánvaló az ösztönzés, és az Ön által érzett hatások tagadhatatlanok; de mi történik pontosan velünk, miközben élvezzük a kutyánkkal való kötődést és a természetben töltött időt?

A mentális egészség és a természet

Egyre több bizonyíték van arra, hogy közvetlen összefüggés van a természetben töltött idő és a mentális jólét között. Mindannyian átéltük már azt a pillanatot, amikor halljuk a szelet a levelekben, érezzük a fű illatát, és látjuk a színeket magunk körül; de hogy ez valójában milyen hatással van az agyunkra, az mélyen meghatározó.

Tanulmányok szerint már 10 perc szabadban töltött idő is óriási hatással lehet a pszichológiai állapotunkra, és csökkentheti azokat a stresszorokat, amelyek hozzájárulnak az olyan mentális problémákhoz, mint a depresszió.

Az ökoterápiát a világ minden táján alkalmazzák, és hihetetlen előnyökkel jár, még azok számára is, akiknek nincsenek mentális egészségügyi problémáik.

Akaland- és vadonterápiát is széles körben alkalmazzák a mentális egészségügyi problémák kezelésében, „a tanulmányok azt mutatják, hogy a szabadban töltött idő javíthatja az olyanmentális egészségügyi állapotokat, mint a depresszió és a szorongás. A kutatások pedig azt mutatják, hogy a kalandos tevékenységek kipróbálása szintén pozitív hatással lehet a mentális állapotra”

Ha figyelembe vesszük a kutyáinkkal kialakított kötelékeket, az előnyök még nyilvánvalóbbá válnak; a motiváció, amit egy kutya adhat, hogy kimozduljunk és aktívak legyünk, mindenki számára nyilvánvaló. A fáradtság és a letargia a depresszió súlyos tünetei, de egyszerű motivációval és aktivitással leküzdhetők.

A kutyasétáltatók gyakran megállnak, hogy beszélgessenek más kutyatulajdonosokkal; akár barátokra is szert tehet, és konkrét „kutyasétáltatós játszódélutánokat” szervezhet, amelyeket együtt élvezhetnek.

Menekülés a képernyők elől

Az átlag amerikai naponta valamivel több mint 7 órát tölt a képernyő előtt,minden nap; ez elég ijesztő, ha figyelembe vesszük, hogy valójában csak körülbelül 14 órát vagyunk ébren naponta! Ezért minden eddiginél fontosabb, hogy időt szánjunk arra, hogy letegyük a telefont, elvonuljunk a számítógép elől, vagy kikapcsoljuk a tévét.

A kutyát kivinni és a mindfulness gyakorlása remek módja annak, hogy munka után újra felfedezd magad és destresszelj, és azon kapod magad, hogy képes vagy elengedni a stresszt és kicsit szabadabban lélegezni. A mindfulness egyszerűen a jelenlét gyakorlása egy pillanatban, a környezet megfigyelése és a dolgok valódi befogadása.

Talán bután hangzik, de meglepően nehéz ezt elérni a mai világban, és sokan küzdenek azzal, hogy megtalálják az igazán nyugodt állapotot. Hagyd otthon a telefonodat, menj ki a szabadba, és szánj egy percet arra, hogy valóban megfigyeld a körülötted lévő természetes dolgokat; meglepődhetsz az eredményen.

Növelje fizikai fittségét

Most ez talán a legkézenfekvőbb az összes közül, mégis érdemes megemlíteni. Bármilyen fizikai aktivitás jó dolog, és ha legalább napi egy órát kimozdulsz, az óriási hatással lesz az életedre. Erősíteni fogja a testét, javítja a szív- és érrendszeri képességeit, és sokkal jobban fogja érezni magát.

A kutyád lehet a fitneszedződ, hogy motivált maradj esőben, esőben, esőben, és mivel az alacsony terhelésű sportok közé tartozik, a séta az egyik legjobb. Maradhatsz a sík terepen, nagy tempóban, barangolhatsz mezőkön és parkokban, barangolhatsz az erdőben, vagy megmászhatod a legnagyobb dombot, amit csak találsz. Használja ki a változatos terepviszonyokat, kövesse a folyókat és látogasson el a vízesésekhez; végtelen sok mindent láthat és tehet, csak ne felejtsen el vizet vinni magának és a kutyusnak!

Javítsa az alvást

A mentális betegség egyik tünete, amellyel sokan küzdenek, az alvászavar, és az egyik legjobb módja, hogy ez ellen küzdj, a fizikai aktivitás. Talán észrevetted már, hogy miután a kutyád egy nagy sétát tett, mély, regeneráló alvásbazuhan ; ez az ő módszere a regenerálódásra, és nagyjából ugyanígy működik nálunk is.

A fizikai fáradtság segíthet a pihentető alvásban, így ha nem egészen sikerül a 8 órád, akkor indulj el egy kemény sétára a kutyával. Nem fogsz azonnal elaludni, de az izmaidat megdolgoztatod, és az agyad kikapcsolhat.

Forrás link